Thursday, July 7, 2011

Orientering ke 2 di Pagoh, Muar.

Orientering? mesti ada ramai yang x tau apa maksud Orientering kan? Oklah aku terangkan dulu maksud Orientering ini berdasarkan kamus Wikipedia.

"Orienteering ialah sejenis sukan rekreasi yang menggunakan peta dan kompas. Sukan ini mirip kepada permainan mencari harta karun. Kemahiran menggunakan kompas adalah asas yang perlu dikuasai oleh peserta. Peralatan lain yang digunakan ialah penanda, kad kawalan, dan kad perakam.
Dalam pertandingan ini, peserta dikehendaki mencari beberapa titik kawalan yang diletakkan di sesuatu kawasan tertentu. Peserta yang menemui semua titik kawalan dan sampai di garisan penamat dalam masa yang paling singkat dikira sebagai pemenang."

Dah faham? Oklah, sambung balik cerita pasal event ini. Ini event kedua yang aku terlibat setelah event pertama di buat di Pekan, Pahang pada tahun 2010. Kejayaan yg di perolehi pada kali pertama diadakan telah membuatkan pihak UiTM menganjurkan lagi utk kali ke 2. Walaupun penganjur ialah UiTM, namun event ini disertai hampir semua IPTA dan IPTS di Malaysia.

Aku adalah staf tunggal yang bersama dalam event ini yang ada pengalaman dari event pertama di Pahang. ketua program ini dari bahagian IT En. Hasni Bin Bujai juga terlibat dari event pertama sehinggalah kedua tetapi event kedua ini adalah event terakhir yg diuruskannya sebelum bersara. So klau tahun depan masih lagi ada orientering untuk kali ke tiga dan seterusnya. Tak tahulah siapa yang akan bertanggungjawab menguruskannya namun aku bersedia untuk terus menjadi sebahagian dari staf yg terlibat.
 Rashid dan Tumijan
 Emilia dan Siti Zubaidah.....eh! ada plak muka aku kat dlm gmbr ek!!
 Kat Pokan Rombau...
 Inilah hobi aku iaitu makan....
Err...apsal nampak ada kekurangan jer dalam gambar nie?
 Hah...gambar nie barulah xde kekurangan coz ada muka aku. ahaks~
 Dah nak sampai...
 Selamat datang Daerah Muar
 Sesi karaoke terbuka pada malam hari
 Jangan lupa pengundi kepada pelajar yang berbakat besar ini..
 tak sah datang muar kalau x makan mee bandung..
 Sedap sgt ker pisang tue?
 Siti, emi dah...aku lagi...!!
 Mee bandung kat sini memang mee Bandung paling sedap yang pernah masuk dalam  tekak aku.
 Abang Driver (Sorry x tau nama), Abang Hasni, Tumijan dan siti
 Inilah mee bandung paling sedap dalam sejarah aku makan mee bandung
 Peserta Orintering
 Kusyuk mengkaji peta
 Apsal Emi ada kat situ? Part time job ker?
 Antara pelajar yg terlibat. X pastilah dari Universiti mana...
 Kat pendayung kayak pun still lg nampak cute kn? lalala..
 Jom main terjun2..
 sayangnya atas sebab komitmen kerja, kami semua x dapat join..
 Nie bila masa plak Siti ada kat sebelah tiang? Bkn aku ambil gambar sorang2 ker?
 Makan lagi...
 Sebelum makan, kita minum dulu!!!
 Inilah wartawan dari TV3.!! Kataku dalam hati..
 Staf lelaki yang terlibat...
 staf perempuan yang...eh! nie apsal Tumi ada kat dalam gambar nie plak?
 Biar panas asalkan bergaya...!!
 Sesi merehatkan diri dengan memcari 'Raja Buah'.
 Eh! bukan camni ker nak makan durian?
 Ooo...kena kupas dulu rupanya..
 Dah kupas baru boleh makan la ek?
 Tepi..tepi..tangan tue. Giliran aku plak ambil...
 Merayap lagi...Gi kerja or gi makan angin? hahaha...
 Malam penutup
 Perembahan dari pelajar UiTM Melaka

 Meja VVIP untuk media dan Penaja
 Aik...VVIP kah aku? Oh...kan aku dah kerja dengan TV3 tadi~
 Kita beri perempuan ambil dulu coz kalau lelaki yg ambil dulu conferm licin
 Giliran aku plak beraksi
 3 jajaka idaman Malaya. hahaha~
 awek siapakah ini or siapakah awek ini?
 Boleh tahan gak la suara minah nie...
 Tapi aku lagi suka persembahan minah nie. Suara dia mmg SUPERB!!!
Inilah tugas aku sebagai MEDIA. kan sama cam kerja TV3.

0 ulasan:

Post a Comment